معافیت مالیاتی خیریه ها

معافیت مالیاتی خیریه ها

معافیت مالیاتی خیریه ها

 

 

◾️متن / قانون مالیاتهای مستقیم

 

☑️ ماده ۱۳۹ – بند ط

✅کمک‌ها و هدایای دریافتی نقدی و غیرنقدی موسسات خیریه و عام‌المنفعه که به ثبت رسیده‌اند. مشروط برآن که به موجب اساسنامه آنها صرف امور مذکور در بند (ح)

 

➖”تبلیغات اسلامی. تحقیقات فرهنگی. علمی. دینی. فنی. اختراعات. اکتشافات. تعلیم و تربیت. بهداشت و درمان.

 

بنا و تعمیر و نگهداری مساجد و مصلاها و حوزه‌های علمیه و مدارس علوم اسلامی و مدارس و دانشگاه‌های دولتی. مراسم تعزیه و اطعام. تعمیر آثار باستانی.

 

امور عمرانی و آبادانی. هزینه یا وام تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان. کمک به مستضعفان و آسیب دیدگان حوادث ناشی از سیل. زلزله. آتش‌سوزی. جنگ و حوادث غیرمترقبه دیگر [مشروط براین که درآمد و هزینه‌های مزبور به تایید سازمان اوقاف و امور خیریه برسد]

 

و هم‌چنین ساخت. تعمیر و نگهداری مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در گروه‌های سنی و جنسی مختلف. مراکز نگهداری و مراقبت سالمندان. کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال مصدومان ضایعه نخاعی. معلولان جسمی و حرکتی.

معافیت مالیاتی خیریه ها

زنان سرپرست خانوار و دختران خودسرپرست. مراکز آموزش. توان‌بخشی و حرفه‌آموزی معلولان ذهنی و کودکان نابینا. کم بینا. کم شنوا و ناشنوا و سایر مراکز و اماکنی که بتوانند در خدمت مددجویان سازمان‌های حمایتی بهزیستی کشور قرار گیرند

 

✴️این ماده شود و سازمان امور مالیاتی کشور بر درآمد و هزینه آنها نظارت کند. از پرداخت مالیات معاف است.

✴️تبصره ( الحاقی ۳۱/ ۴/ ۱۳۹۴ ) : کمک‌های نقدی و غیرنقدی که در هر سال مالی به مصرف نرسیده باشد بدون تعلق مالیات به سال مالی بعد منتقل می‌گردد.

 

✴️تبصره ۱ – وجوهی که از فعالیت‌های غیرانتفاعی و به منظور پیشبرد اهداف و وظایف اشخاص موضوع این ماده از راه برگزاری دوره‌های آموزشی. سمینارها. نشر کتاب و نشریه‌های دوره‌ای و … در چارچوب اساسنامه آنها تحصیل می‌شود و سازمان امور مالیاتی کشور بر درآمد و هزینه آنها نظارت می‌کند. از پرداخت مالیات معاف است.

 

 

https://iliyahesabdar.irایلیا حسابدار

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید