سبد خرید

دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی

دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی

 دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی

 

به نام خداوند بزرگ و مهربان با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز و گرامی

در این پست پیرو یه خبر جدید و مهم صحبت خواهد شد پیرامون مسئله ی دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی کشور

و این اطلاع رسانی این نکته برای دوستان عزیز بسیار حائز اهمیت است

بنا بر این با ایلیا همراه باشید تا بیشتر درباره دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی صحبت بکنیم با تشکر از شما دوستان

 

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، قرار است فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود.

 

 

✳️به گزارش ایسنا، در ماده ۱۷ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است:

 

 

 

☑️به منظور تسهیل فضای کسب‌وکار و تسریح و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب‌وکار، فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی کشور انجام می‌پذیرد.

 

 

 

☑️وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن شروع انتقال فرایند وصول حق بیمه به سازمان امور مالیاتی کشور در قالب تنفیذ اختیارات اجرایی در چارچوب قوانین فعلی، حداکثر ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون ترتیبات قانونی لازم جهت انتقال کامل این فرایند را انجام دهد.

 

 

 

☑️از ابتدای سال دوم برنامه، وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی صرفا توسط سازمان امور مالیاتی کشور مجاز خواهد بود.

 

 

✅ در واقع  به عبارت دیگر وصول حق بیمه توسط سازمان مالیاتی تكلیف برنامه هفتم است

 

✴️فرایند وصول حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی طبق لایحه برنامه هفتم توسعه تکلیف شده است و در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار و تسریع و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب‌وکار انجام می‌شود.

 

✴️به گزارش شادا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطلب مورخ هشتم مهر ماه سال جاری روزنامه کار و کارگر با عنوان «مداخله سازمان امور مالیاتی در حق بیمه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را بدتر خواهد کرد» توضیح داد:

 

✴️طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، قرار است فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود.

✳️در ماده ۱۷ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور تسهیل فضای کسب‌وکار و تسریع و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب‌وکار، فرایند وصول دریافت حق بیمه، توسط سازمان امور مالیاتی کشور انجام می‌پذیرد.

✳️بر این اساس، مطابق بند ث و تبصره ماده ۴ لایحه برنامه هفتم توسعه و همچنین تبصره آن آمده است:

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن شروع انتقال فرایند وصول حق بیمه به سازمان امور مالیاتی کشور در قالب تنفیذ اختیارات اجرایی در چارچوب قوانین فعلی، حداکثر ظرف ۶ ماه پس از تصویب این قانون ترتیبات قانونی لازم جهت انتقال کامل این فرایند را انجام دهد.

از ابتدای سال دوم برنامه، وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی صرفاً توسط سازمان امور مالیاتی کشور مجاز خواهد بود.

در نهایت، با تصویب مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌های اقتصاد و تعاون مکلف شدند در راستای تسریع در فرآیندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب‌وکار، فرایند وصول دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی کشور را ایجاد کنند.

✴️ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی اخیر خود در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ث) ماده ۴ این لایحه را تصویب کردند.

✴️در این مصوبه عنوان شده است:
وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سازمان‌های‌ بیمه‌گر) مکلفند به منظور تسریع و تسهیل در فرایندهای پرداخت و وصول مالیات و کسور بیمه از طرف واحدهای کسب وکار، حداکثر تا پایان سال دوم برنامه،

فرایند وصول دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی کشور را ایجاد نمایند.

 

 

 

https://iliyahesabdar.irایلیا حسابدار

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید