مالیات درآمد حقوق

مالیات درآمد حقوق

مالیات درآمد حقوق

 

 

☑️ معافیت مالیات بر درآمد حقوق بر خلاف روال سال های گذشته افزایش پیدا نکرد!

 

🔸طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان (۱۰ میلیون تومان در ماه) است.

 

🔸بر خلاف سال های گذشته که همراه با تورم و افزایش حقوق سالیانه، سقف معافیت مالیات بر درآمد نیز افزایش پیدا می کرد، اما در لایحه امسال هیچ افزایشی پیدا نکرده و دقیقا مانند سال گذشته به درآمد ماهیانه بیشتر از ۱۰ میلیون تومان مالیات اختصاص می یابد.

 

خب در ادامه همراه ایلیا حسابدار باشید تا شما را در این باره بیشتر مطلع کنیم

 

💢 سقف معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزد، پیشنهادی است و مجلس درباره آن اعلام نظر خواهد کرد و احتمال تغییر عدد معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد وجود دارد.

✳️مستوفی مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور، تکالیف مالیاتی تعیین نرخ مالیات بر درآمد حقوق همه ساله در قوانین بودجه تعیین می‌شود

 

و سازمان امور مالیاتی هم براساس مبالغی که در بودجه نهایی می‌شود، اقدامات خودش را برای محاسبه مالیات انجام می‌دهد.

 

✳️مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی درباره اینکه چرا سقف معافیت تغییر نکرده است؟ گفت:

 

سازمان امور مالیاتی عددی را که پیشنهاد داده بود به واسطه این که به هر حال ما هر سال یک نرخ تورمی داشتیم این عدد نبود و عدد بالاتری را به عنوان معافیت و پایه حقوق پیشنهاد داده بود،

 

اما در سازمان برنامه و بودجه این ارقام و اعداد را به واسطه این که بتوانند کنترلی را بین تراز درآمدها و هزینه‌ها داشته باشند با این عدد تعیین کردند.

 

سازمان برنامه و بودجه براساس دخل و خرجی که برای عملیات کنترل درآمدها و هزینه‌های یکسال کشور تعیین می‌کند، تصمیمات خودش را انجام می‌دهد.

✴️مستوفی افزود: البته سنوات قبل هم میزان معافیت همین عدد بود فقط یک نکته‌ای را خواهش می‌کنم عزیزان توجه بفرمایند که این اعداد، اعداد پیشنهادی است

 

که به مجلس می‌رود. سال گذشته این عدد ۷۰ میلیون تومان در یک سال، تعیین شده و ارجاع شده به مجلس، اما سال گذشته این عدد به ۱۲۰ میلیون تومان در مجلس افزایش پیدا کرد.

 

https://iliyahesabdar.irایلیا حسابدار

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید