بیانات رئیس سازمان امور مالیاتی کشور

بیانات رئیس سازمان امور مالیاتی کشور

بیانات رئیس سازمان امور مالیاتی کشور

 

 

✴️به گزارش بازار، محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی، امروز در هفتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت:

 

 

✳️در دوره جدید سازمان امور مالیاتی نگاه ما به فعالان اقتصادی به خصوص فعالان بزرگ و شناسنامه‌دار این است که این افراد شریک راهبردی ما هستن.

 

✳️یکی از الزامات این نگاه سیستمی کردن فرایند شناسایی و مالیات‌ستانی است. اگرچه در این خصوص نسبت به گذشته پیشرفت داشته‌ایم، اما همچنان نظام مالیات‌ستانی ما سنتی است و لذا باید به سمت محاسبه و اخذ سیستمی مالیات حرکت کنیم.

 

✳️به نظر من اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه فروشگاهی در واقع کمک به فعالان اقتصادی و در راستای توسعه عدالت مالیات‌ستانی است، اگر اجحافی به واسطه شناخت غلط یک فرد صورت می‌گیرد، با سیستمی شدن فرایند شناسایی و اخذ مالیات این موضوع حل شود.

 

✳️ایراداتی در سامانه مؤدیان مالیاتی وجود دارد که آن را رد نمی‌کنیم. سامانه مؤدیان یک قانون بسیار مترقی است که پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد، لذا زمانی برای بلوغ آن لازم است که باید آن را با گفتگو و همدلی به دست آورد.

 

✳️وظیفه ما به عنوان سازمانی که از مردم مالیات اخذ می‌کنیم، تکریم مؤدیان مالیاتی است و لذا در این خصوص اقداماتی صورت گرفته که یکی از این اقدامات آموزش مؤدیان است.

 

✳️یک سیستمی برای پاسخگویی به فعالان اقتصادی با شماره تلفن ۱۵۲۶ راه‌اندازی شده است تا توسط کارشناسان به سؤالات فعالین اقتصادی در حوزه مالیات‌ستانی پاسخ داده شود.

 

✳️یک گروه ویژه را برای واحدیابی سیستماتیک مستقر کرده‌ایم و معتقدیم که افزایش درآمدهای مالیاتی که در بودجه‌های سنواتی مطرح است، بخش قابل توجهی از آن باید از مسیر شناسایی مؤدیان جدید صورت گیرد و لذا هر اقدامی که فکر می‌کنیم می‌تواند به این موضوع کمک کند را انجام می‌دهیم.

 

https://iliyahesabdar.irایلیا حسابدار

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید